27 November 2013

Perjalanan hidup bermula

Setelah sekian lama aku menyendiri , akhirnya aku bangkit kembali , dengan penuh kekuatan dan semangat hidup baru , untuk aku teruskan hidup aku , hingga tiba masanya untuk aku kembali kepadaNya . Ya Allah , betapa besarnya Ujian yang engkau berikan kepadaku , aku percaya , setiap ujian ada hikmah di sebalik apa yang berlaku , memang , aku rancang , Allah juga merancang , tetapi ingatlah , Allah sebaik-baik perancang . Dulu , aku plan itu dan ini bersama si dia , tetapi kini hanyalah tinggal angan-angan sahaja , dulu aku berjanji sana dan sini ingin bersamanya , tetapi itu semua hanya dalam mimpi aku sahaja , kerana , dia telah pun pergi dari hidup aku. Setiap manusia yang aku jumpa , setiap manusia yang aku rapat , setiap manusia yang aku pernah lalui suka duka bersama , semua itu Allah hanya pinjamkan kepadaku sekejap saja , dan aku harus lalui peritnya dan sakitnya keseorangan apabila ditinggalkan oleh orang yang aku betul-betul sayang , betul-betul percaya , betul-betul ikhlas , betul-betul sudah berikan sepenuh hatiku pada dia . Aku rasa. Seolah-oleh , aku dah buat jahat sangat pada dia , seolah-oleh aku seorang yang terlalu kejam , seolah-olah aku ini adalah orang yang paling teruk . Apalah salahku ? Apalah yang dia mahukan ? Ya Allah , aku hanya mampu bersabar dan terus kuat bersabar , aku percaya , Allah sentiasa bersamaku , ketika aku senang dan susah , Dialah yang Maha Penyayang , Allah sayangkan aku , sebab itu Dia berikan banyak ujian padaku . Teruskan berfikiran positif , positif dan positif , InsyaAllah hidup aku akan kembali seperti sediakala . Aku akan terus berdoa , untuk kebahagiaan diriku , keluargaku , sahabat-sahabatku serta si dia juga . Akhir kataku , jika ada jodoh , pasti kita akan jumpa kembali. Terima kasih atas segala-galanya , tunjuk ajar , makan minum dan kasih sayang yang tidak ternilai itu :) Semoga Allah merahmati kamu . Amin .


-LiaOmey-

No comments:

Post a Comment