14 February 2013

Friendship

Terharu betul la baca entry dia ni . Shafahida . Apa yang dia cakap tentang diri dia semuanya betul . Dia sanggup buat apa saja demi orang yang dia sayang . Sanggup mengorbankan masa dia , duit dia , risiko dia , and macam-macam lagi .(Beruntung sangat Lia antara orang yang dia paling sayang) Tq dear!



Kawan-kawanku yang membaca , Lia nak bagi tahu , zaman sekarang ni , bukan senang sangat kita nak jumpa seorang kawan yang betul-betul boleh sentiasa dengan kita , bila kita susah , sedih , jatuh , masa tu la kawan-kawan kita semua hilang . TAPI ! Once kita dah jumpa seseorang kawan yang sentiasa ada dengan kita , time kita susah , senang , sedih , kawan kita tu sentiasa ada dengan kita , so please , jagalah persahabatan tu dengan baik . Setiap persahabatan tu juga , tak semestinya sentiasa manis , ada juga rasa pahitnya . Tapi , walau macam mana pon pahitnya , jangan sesekali kita tinggalkan kawan kita tu . Sebabnya , bila kita tinggalkan seorang kawan yang begitu baik sekali dengan kita , percaya la , one day kita yang akan datang cari semula kawan yang dulu kita pernah tinggalkan , sebab apa ? Sebab kita akan rasa MENYESAL kerana tinggalkan dia . Ingat kawan-kawan , walaupon dulu kita pernah rapat sangat dengan kawan kita tu , bila kita dah berpisah dengan dia , then kita kawan semua dengan dia , kita dah susah or maybe kita dah takkan rapat semula macam mana dulu kita pernah rapat dengan dia. (eh korang faham tak ni?) hehe . But seriously , HARGAI lah kawan-kawan kita , sentiasa support dia dari belakang , apa-apa pon , berkawan tu biarlah ikhlas dari hati . Jangan kutuk kawan kita , mengata belakang , buka aib dia (kalau kita tahu la) , tikam dia and yang sekutu dengannya , JANGAN sesekali okay . Menyesal kemudian tak ada gunanya . Allah swt pon tahu apa yang kita buat . =) Chill .




Btw , Lia sayang kawan-kawan Lia . Lia akan sentiasa jadi yang terbaik untuk korang . And yeah , Lia suka sangat keluar dengan kawan-kawan then kita semua ambil gambar ramai-ramai . Kenangan sentiasa akan jadi kenangan , Dalam hidup Lia . Thank you so much :')

Baca entry ni juga : Kawan dan kawan baik

Yeah :)

No comments:

Post a Comment